Vaginalni sekret u trudnoći

/ / Saveti za super mame

Pojačan vaginalni sekret u trudnoći je pojava zbog koje se trudnice često zabrinu, jer ume biti vrlo dosadan i neprijatan.  Može biti potpuno bezazlen, ali i pokazatelj neke ozbiljnije komplikacije, koja može da dovede do infekcije bebe u porođajnom kanalu, preveremenog porođaja ili čak pobačaja.

Pre svega, važno je da znate da se vaginalni sekret u trudnoći prirodno povećava, tako da može biti veoma obilan, toliko da je potrebno nositi higijenske uloške (nikako nemojte koristiti tampone), naročito pred kraj trudnoće. Ono što trudnica može preventivno uraditi je nošenje pamučnog, udobnog veša i redovno održavanje higijene. Takođe, ukoliko tek planirate trudnoću, možete u okviru redovnog ginekološkog pregleda proveriti grupu vaginalnog sekreta. Svaka grupa, osim prve i druge, zahteva neki vid lečenja.

Vaginalni sekret u trudnoći može biti bezopasan i normalan, kao i  pojačan sekret pred menstruaciju, sa normalnom vaginalnom florom. Međutim, ukoliko Vam se obilan sekret pojavi odjednom, promeni miris ili gustinu, potrebno je da hitno uradite analizu, jer je moguće da se javila neka infekcija. Infekcije su naročito opasne na početku trudnoće, zbog čega se u tom periodu obavezno i radi analiza vaginalnog sekreta.  Analiza sekreta se obavezno radi i pred porođaj, kako bi se proverila čistoća vaginalnog kanala kroz koji će beba proći.

U slučaju da sekret, osim što je obilan, ima i promenjen izgled, gustinu i miris, moguće su i sledeće situacije:

• Bakterijska vaginoza, koja može biti i bez ikakvih simptoma, a može se pojaviti i sekret neugodnog mirisa ribe, obično posle seksualnog odnosa, a koji prate svrab i osećaj peckanja, kao i upaljena sluzokoža i predeo vulve. Potrebno je odmeh početi sa lečenjem, jer postoje slučajevi da dospe i do materice, izazove spontano skraćenje grlića materice, ili izazove pucanje vodenjaka.

• Polno prenosive bolesti, kao što su hlamidija, gonoreja, trihomonijaza, mikoplazma i ureaplazma, koje mogu da izazovu ozbiljne probleme u trudnoći. Neke od njih nemaju nikakve simptome. Kod gonoreje se, recimo, javlja žućkasti sekret, kod trihomonijaze žuto-zeleni penasti sekret i svrab, a neke izazivaju i bol pri mokrenju. I u ovom slučaju je važno reagovati na vreme i početi sa lečenjem antibiotskom terapijom.

U svakom slučaju proveravajte sekret u trudnoći, i ako je moguće, u periodu kada planirate trudnoću, da biste na vreme otklonili sve evenutalne probleme. Čim primetite bilo kakve pomenute promene, obratite se lekaru koji će Vam prepisati odgovarajuću terapiju.