Kako se izboriti sa neraspoloženjem u trudnoći?

/ / Saveti za super mame
Kako se izboriti sa neraspoloženjem u trudnoći

Buduće mame su sklone iznenadnim promenama raspoloženja ili tome da svakodnevne situacije doživljavaju sa više emocija nego obično. Tudnoća je jedinstveno iskustvo u životu svake žene, to je period u kome možete iskusiti najrazličitije emocije – radost, strepnju, neizvesnost, strah, uzbuđenje, iščekivanje, nesigurnost, usamljenost, izolovanost, preveliku odgovornost, zbunjenost, možda i nespremnost na ovu značajnu promenu u životu.

Možda će vas rasplakati reklama za šampon ili uloške – nemojte se iznenaditi zbog toga. Činjenica je da u drugom stanju nemamo baš dobru kontrolu nad svojim emocijama. Iznenadne promene raspoloženja mogu da se uvrste u uobičajene, propratne pojave koje trudnoća nosi sa sobom, i ne treba ih shvatati ozbiljnije nego mučnine ili pojavu strija. Kada ih prepoznate u svom ponašanju, samo recite sebi: „Proći će. Ovo je normalno.“

Sa druge strane, sasvim je prirodno ako brinete da li će se vaše loše psihičko stanje nepovoljno odraziti na bebu. Možete da odahnete, jer je mala mogućnost za to. Povremeno neraspoloženje samo po sebi ne utiče na bebu, već je opasnost zapravo u tome što buduća mama ponekad zbog stresa počinje da zanemaruje zdrav način života, što za posledicu ima lošu ishranu, neispavanost, pušenje ili korišćenje tableta. To je ono što zaista nepovoljno utiče na bebu.

Ipak, ukoliko ste konstantno u depresivnom stanju, i Vaš organizam trpi, i bebica će to osetiti. Hronični stres u trudnoći smanjuje protok krvi u matericu, što znači da fetus dobija manje hranljivih sastojaka i kiseonika. Ovo može dovesti i do prevremenog porođaja. Zato je veoma bitno da se obratite lekaru za pomoć ukoliko osetite da ste toliko depresivni, da Vam je teško da se nosite sa tim.

Nemojte se pretvarati se da Vam nije ništa, onda kada se zaista loše osećate. Razgovarajte sa prijateljima, partnerom, mamom, frizerkom, ili sa kim god Vam prija da razgovarate u tom trenutku. Neke od Vaših prijateljica su prošle isto što i vi. Takođe, kada ste neraspoložene, birajte društvo pozitivnih ljudi, koji umeju da Vas nasmeju, i čija energija Vam najviše odgovara.

Pronađite vremena da ugodite sebi i da se relaksirate. Ponekad će Vas neraspoloženje proći čim odspavate malo, pročitate nekoliko stranica knjige, ili odgledate omiljenu seriju ili neki zanimljiv video na internetu. Ne opterećujte se pripremama za bebu, ima vremena za sve. Ukoliko pokušate da sve kućne poslove završite pre nego što beba dođe na svet, i ukoliko vam to unosi paniku, učinićete samo to da se osećate iscrpljeno – upravo onako kako ne bi trebalo. Vašoj bebi neće biti potrebna savršeno sređena kuća čim izađe iz bolnice, ali odmorna i raspoložena mama hoće, svakako.

Nedostatak nekih hranljivih materija kao što su cink, gvožđe i vitamin B mogu da izazovu umor, mučninu i uznemirenost. Obavezno konsultujte doktora pre nego što počnete sa uzimanjem vitaminskih dodataka.

Redovne, umerene vežbe u trudnoći oslobađaju više endorfina – prirodnog sastojka koji popravlja raspoloženje. Ulazeći u krvotok, on Vas i priprema za porođaj. Joga za trudnice, plivanje i šetnja predstavljaju dobar izbor, kada se osećate potišteno.

Kako se izboriti sa neraspoloženjem u trudnoći