Kako da se oslobodite mučnina u trudnoći?

/ / Saveti za super mame
Kako da se oslobodite mučnina u trudnoći?

Mučnine su najučestalije od četvrte do dvanaeste nedelje, a ponekad su prisutne i tokom cele trudnoće. Često se javljaju u jutranjem periodu, zbog čega ih zovu jutarnje mučnine, ali se zapravo mogu javiti u bilo koje doba dana. Mučnine mogu biti praćene povraćanjem, gubitkom apetita, uznemirenošću, depresijom.

Čak 75 posto trudnica ima ovaj problem, a kod žena koje nose blizance, one mogu biti još veće, zbog većeg nivoa hormona. Srećom, istraživanja su pokazala da mučnine ukazuju na to da ćete roditi zdravu bebu! One su, dakle, normalna pojava, ali naravno – do određene granice. Ukoliko, recimo, ne možete progutati ni vodu a da ne osetite mučninu, obavezno se obratite lekaru.

Postoje razni načini da ovu neprijatnu pojavu barem ublažite.

Pre svega, jedite manje i češće.  Visok nivo HCG hormona stimuliše centre za mučninu u mozgu, koji zatim ubrzavaju potrošnju šećera u krvi, a što u kombinaciji sa praznim želucem može da izazove gađenje prema hrani i mučninu.

Zato izaberite suve namirnice čiji ukus Vam prija, a koje sadrže proteine i ugljene hidrate, kao što su krekeri, keks ili korica hleba. Pojedite ih ujutru, 10ak minuta pre nego što ustanete iz kreveta – pokupiće višak kiseline iz želuca, koja izaziva mučninu. Izbegavajte masnu ili začinjenu hranu, kao i kofein.

Ukoliko su jaki mirisi ono što Vam izaziva mučninu, pokušajte da jedete ohlađenu hranu ili evenutalno hranu na sobnoj temperaturi, jer topla jela snažnije emituju mirise. Unosite što više hrane sa belančevinama, jer one takođe mogu ublažiti mučninu. Kuvano povrće i sveže voće su odličan izbor za trudnice.

Unosite dovoljno tečnosti (trudite se da to bude najmanje 8 čaša dnevno), pre svega vodu, ali i limunadu, mineralnu vodu, sok od sveže ceđenog voća, ili čaj od nane (koji pritom osvežava i dah). Neka Vam nešto od ovoga stalno bude pri ruci. Možete napraviti i napitak od korena đumbira (osim ako upravo đumbir nije ono što u Vašem slučaju izaziva mučninu). Tečnost unosite između obroka, jer Vam konzumiranje uz obrok može stvoriti osećaj nadutosti.

Zagušljiv vazduh takođe povećava osećaj mučnine, zato boravite u provetrenim prostorijama. Šetnja ili lagane vežbe na svežem vazduhu takođe mogu ublažiti mučnine. Ukoliko se osećate suviše slabo, nemojte se upuštati u vežbanje bez konsultacije sa lekarom.

Ukoliko su Vaše mučnine praćene povraćanjem ili padom apetita, unosite što više vitamina (koje će Vam prepisati lekar) kako biste nadoknadili nijihov gubitak.

Mučnina je često povezana sa stresom. Oslobodite se mučnine i stresa istovremeno – dišite duboko i praktikujte što češće takvo disanje. Opustite mozak uz muziku ili knjigu, naspavajte se. I mislite o tome koliko ste srećne jer ste u drugom stanju!

Kako da se oslobodite mučnina u trudnoći?